Awat La

ABSOLUTE WITH A TWIST

More About Me...

Lorem ipsum dolor sit amet, nisl elit viverra sollicitudin phasellus eros, vitae a mollis. Congue sociis amet, fermentum lacinia sed, orci auctor in vitae amet enim. Ridiculus nullam proin vehicula nulla euismod id. Ac est facilisis eget, ligula lacinia, vitae sed lorem nunc. Orci at nulla risus ullamcorper arcu. Nunc integer ornare massa diam sollicitudin.

Another Tit-Bit...

Lorem ipsum dolor sit amet, nisl elit viverra sollicitudin phasellus eros, vitae a mollis. Congue sociis amet, fermentum lacinia sed, orci auctor in vitae amet enim. Ridiculus nullam proin vehicula nulla euismod id. Ac est facilisis eget, ligula lacinia, vitae sed lorem nunc.

Politik PAS: Husam Cabut Lari Dari Hujah di TV9

Perbuatan Husam Musa yang melarikan diri dari program Hujah di TV9 sungguh memalukan. Husam Musa yang menawarkan diri untuk jawatan Timbalan Presiden PAS berhasrat untuk menggunakan Hujah di TV9 tersebut sebagai platfom untuk kempennya bagaimanapun berjaya membuktikan dirinya seorang penakut untuk berdepan dengan Ezam Mohd Noor.

Ezam Mohd Noor menggantikan Zahid Hamidi yang terpaksa mengundurkan diri kerana tugasan Menteri yang perlu diutamakan. Husam pada awalnya menarik diri kerana ketiadaan Zahid; namun kemudiannya berubah pendirian dan bersetuju setelah dimaklumkan TV9, Muhammad Sabu akan menggantikan beliau sekiranya beliau tidak dapat hadir.

Hujah @ TV9 sepatutnya menjadi medan mengukur kebenaran antara Husam Musa dan Ezam Mohd Noor, rupanya bertukar menjadi penanda aras kepada keberanian untuk memperjuangkan kebenaran. Hasrat untuk melihat perdebatan hangat antara 2 orang tokoh ini sebagaimana dijadualkan awal tidak menjadi kenyataan kerana Husam Musa "melarikan diri".

Read More...

Tindakan Husam Musa menimbulkan banyak persoalan berhubung kredibiliti dirinya sebagai pemimpin PAS apatah lagi beliau menawarkan diri untuk jawatan nombor dua PAS.

Husam Musa telah hadir ke studio bersama-sama lima penyokongnya termasuk Pengerusi Gerak, Mohd Nazree Yunus. Beliau juga dikatakan dilihat berbual-bual dengan Ezam. Walaubagaimanapun tiba-tiba Husam melarikan diri dari studio.

Rancangan Hujah pada malam itu membicarakan topik "Rasuah Politik". Ramai pemerhati dan orang ramai tertunggu-tunggu untuk melihat kehebatan Husam Musa berdebat mengenai rasuah politik yang sering menjadi bahan kutukan dalam ceramah beliau terhadap UMNO. Beliau sendiri juga dikaitkan dengan amalan rasuah politik oleh orang-orang PAS dalam pemilihan PAS pada kali ini.

Husam telah dilaporkan meminta TV9 menggantikan beliau dengan Pengerusi Gerak untuk berdebat dengan Ezam. Permohonannya ditolak oleh TV9 kerana beliau sendiri telah membuat pengakuan akan hadir dan TV9 telah mengadakan promo program tersebut sebanyak 10 kali menyatakan debat antara Husam dan Ezam.

Alasan Husam untuk tidak turut serta kerana pengunduran Zahid tidak munasabah kerana beliau sedia maklum lebih awal akan ketidakhadiran Zahid dan digantikan dengan Ezam.

Profesor Mohammad Agus yang berada di studio dilaporkan telah memperli Husam Musa di depan orang ramai 'KAWE MALU, BELUM BERTARUNG LAGI MU MENGAKU KALOH '!

Adakah Husam menjangkakan yang Ezam akan mempersoalkan isu pemberian balak di Kelantan, di mana Husam terlibat dalam Jawatankuasa yang meluluskannya? Adakah Husam Musa jugs takut untuk menjawap isu pemberian balak di Perak di bawah kerajaan pakatan pimpinan Nizar Jamaludin dari PAS? Perlakuan rasuah juga melibatkan pemimpin-pemimpin PAS di Kelantan dan di lain-lain negeri.

Kemungkinan penarikan diri Husam dari berdebat di Hujah adalah atas arahan Anwar. Prof Agus mengambil kesempatan dalam Hujah mempersoalkan Ezam "6 kotak" misteri, dan Ezam telah mendedahkan bahawa 4 kotak mengandungi dokumen perlakuan rasuah milik seorang Ahli Parlimen PKR yang juga rapat dengan Anwar.

Ulasan Mohd Sayuti Omar di sini . PAS pun hentam Husam Musa di sini. Lagi di sini.


 
that certain quarters have tended to ridicule judgments of the courts solely for these judgments having ruled one way rather than the other. For them, the expected outcome defines everything.

If it is not disappointing then it is presumed that the process of the law was not compromised. However, if the outcome is disappointing then it is a given that the process was subverted. This cannot be the right way to look at things as, whatever the case, the process of the law is crucial.-Malik Imtiaz Sarwar